2013-10-22

De säger "vänta tills du blir stor, då kommer du nog förstå"

Varenda barns ögon lös idag när jag kom in på förskolan.
Hade jag hunnit räkna så hade jag säkerligen kunnat räkna till 20 mjölktänder hos varje barn.
I kör skriker dem "Amelie-bus", (vart de nu har fått det ifrån...).
De är så fina.
Mina barn.
De minsta barnen som knappt kunde prata när jag lämnade förskolan för två månader sedan får till och med till det. "Hej Amelie!" säger de, med stora ögon.
Världens sötaste.
Jag har nog helt enkelt valt rätt.
För en gång skull.
Höjdpunkten var när favoritens mamma la märke till att jag var där och sa att det var kul att se mig.
Jag tog helt enkelt bussen hem med ett leende på läpparna.
Imorgon ska jag dit igen.
Vilken fin onsdag jag kommer få.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar